Feng's Blog

die honorably for a reason or live humbly for one

Monday, September 11, 2006

重庆森林(Chongqing Express)

不晓得哪天开始,每样东西上面都有个日子。
Someday, somehow, things come with an expiration date.
沙丁鱼会过期,面包会过期,连保鲜纸都会过期。
Sardine will expire, bread will expire, even Glad Wrap will expire too.
我开始怀疑这个世界还有什么是不会过期的。
I am wondering is there anything on earth that will not expire?


其实失恋很平常,不用哭!
Hearts break easily, don't cry!
我也尝过失恋,
My heart was broken,
我去跑步,跑得浑身大汗。
and I went jogging.
眼泪都蒸发掉了,怎么还会哭呢?
Ended up sweating all over and no tears to cry.


其实了解一个人不代表可以得到他。
Knowing a person doesn't mean having a person.
因为人是会变的。
People change.
今天他喜欢凤梨
Someone who likes pineapple today
明天他可能喜欢苹果。
may like apple tomorrow.

在一九九四年的五月一号
A woman says Happy Birthday to me
有一个女人跟我说了生日快乐
on May 1, 1994.
为了这句话,
Because of this,
我会一直记着这个女人。
I will always remember this woman.
如果记忆是一罐罐头的话,
If memory is canned,
我希望这罐罐头不会过期。
I hope this one will never expire.
如果一定要加个日子在上面,
If a date must be added onto it,
我希望是一万年。
Let it be 10,000 years.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home